-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32568 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

سوال من اين است چگونه مي توان به وجود خداوند اطمينان و يقين كامل داشت؟ و بزرگترين نشانه هاي وجود خداوند چيست؟
در پاسخ آن مطلبي كه معروف است و مرحوم سيد عبدالله شبر در كتاب خود حق اليقين في معرفة اصول الدين آورده را ترجمه مي كنيم كه از پيرزني سوال شد كه چه دليلي بر وجود آفريدگار داري؟ در پاسخ گفت: دليل همين چرخ نخ ريسي من است، كه اگر من او را به حركت و گردش در آورم مي گردد، و اگر به او حركت ندهم مي ايستد و حركت نمي كند، آري اين همه عجائب خلقت اين عالم آيا مي شود خود به خود و از باب تصادف حاصل شده باشد؟!! مخلوقاتي كه وجودشان همه حاكي از قدرت و علم آفريده آن است اين گردش ستارگان آسمان و اين تغيير و تبديل روز و شب و اين نظم كه در اين گردش ها هست همه حاكي از نشانه هاي قدرت خداوندي است، و في كل شي له آية تدل علي انه واحد در هر چه نظر شود و در آن دقت نماييد به وجود خداوند متعال پي مي بريد قرآن مي فرمايد: أ في الله شك فاطر السموات و الارض كه اساسا آيا جا دارد كه در وجود خداوند شك پيدا شود؟! خداوندي كه فاطر و خالق و آفريننده آسمان ها و زمين است لذا اگر در مصنوعات و مخلوقات خداي متعال دقت شود، از بهترين دلايل براي رسيدن به آفريننده آنها است، تخم يك حيوان كه مي خواهد بعدها تبديل به جوجه و حيواني شود را در نظر بگيريد كه داراي پوست سفيد بوده و زير آن پوست محكم پوست نازكي وجود دارد و زير آن پوست نازك طلا و نقره مايعي وجود دارد كه با هم مخلوط نشده بلكه از هم جدا در كنار و با هم هستند بعد از مدتي به جوجه اي تبديل شده حال يا جوجه مرغي و يا به صورت طاووس زيبائي و يا سائر پرندگان درآمده آيا براي اين مدبر و خالق و آفريننده اي نيست؟! لذا اگر به آفريده ها حتي حالات يك انسان از آن اول كه به صورت نطفه در رحم بوده و سپس به جنين تبديل شده و مراحل را يكي پس از ديگري در ظلمت هاي سه گانه طي كرده تا به صورت انساني كامل متولد شده و مسأله غذا و محبت والدين و هكذا مراحل ديگر انسان را تصور كنيد، به خداوندي حكيم و دانا و توانا پي مي بريد، البته در اين موارد ميتوانيد به كتاب هايي همچون حق اليقين علامه مجلسي مراجعه نماييد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.